مقالات

دلیل داغ شدن پمپ آب

دلیل داغ شدن پمپ آب

دلیل داغ شدن پمپ آب

دلیل داغ شدن پمپ آب در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. از پمپ آب به منظور تامین فشار آب ساختمان های مسکونی و اداری و صنعتی و تجاری استفاده می گردد. در زمان کارکرد پمپ ممکن است مشکلاتی از قبیل خرابی منبع انبساط و ست کنترل و گیج و پرانه و بلبرینگ رخ دهد. یکی از مهمترین دلایل خرابی پمپ داغ شدن بیش از حد می باشد. دمای طبیعی کارکرد پمپ در حد قابل قبول بوده و بالاتر بودن آن باعث سوخته شدن می شود. شرکت طاهران صنعت کوشا تعمیرات انواع آب طبقاتی عمودی و افقی و چدنی و استیل با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می دهد. جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش با کارشناسان شرکت تماس حاصل نمایید.

دلیل داغ شدن پمپ آب

علت های داغ شدن پمپ آب

دلیل داغ شدن پمپ آب

علت توضیحات
وجود اتصال در سیستم مدار برقی پمپ وجود اتصال کوتاه و نیم سوز شدن سیم و افزایش دمای پمپ
پمپ بی کیفیت قطعات داخلی مرغوب نبوده و باعث ایجاد مشکل در عملکرد پمپ و داغ شدن می شود.
اضافه بار پمپ هر پمپی دارای ظرفیت و توان حداکثری مشخصی بوده که بر روی پلاک نوشته شده است. اگر پمپ انتخابی با تعداد واحدهای آپاراتمان مطابقت نداشته باشد. باعث آمپر کشیدن موتور شده و پمپ داغ می کند. به همین دلیل باید در انتخاب پمپ دقت نمود.
نداشتن مخزن ذخیره آب از مخزن پمپ جهت عدم مکش مستقیم آب از لوله شهری و همچنین مشکلات کمبود فشار آب استفاده می گردد. اگر مخزن نباشد پمپ به صورت خشک کار کرده و داغ می کند.
گرانروی سیال پمپ شونده بالا باشد. پمپ آب برای گرانروی پایین طراحی شده است. در صورتی که سیال دارای غلظت سیال باشد به پمپ فشار آمده و داغ می کند.
ایراد در بلبرینگ پمپ وظیفه بلبرینگ ایجاد تعادل و توازن شافت بوده شافت و پروانه روی آب می چرخد. به همین دلیل باید به صورت دوره ای گریسکاری و بررسی گردد. در صورت خرابی بیرینگ شافت به سختی چرخیده و باعث داغ شدن می شود.

 

1 فکر در مورد “ دلیل داغ شدن پمپ آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *